23 Haziran 2016 Perşembe

Babalar Günü

Geç kalmış bir babalar günü yazısı...
Evet bazen çok tartışıyoruz, uyuşmuyoruz bir çok konuda, bazen çok kızıyorum sana ve tabii sen de bana, eleştiriyoruz yine birbirimizi, birimizin yanlışı birimizin doğrusu oluyor bazen ama ben şunu biliyorum ki benim arkamda bir babam var, biliyorum ki bir tek saç telime zarar gelse canından can gider. Hasta olduğumda, düştüğümde, ağladığımda görüyorum bunu gözlerinde, biliyorum ki kocaman pamuk gibi bir yüreğin var. Babalar anneler gibi olmaz elbet mesafe olur aranda, hele de bir kız çocuğuysan, ama bilirsin ki seni her şeyden çok sever. Elbet böyle olmayan babalar da var.
Böyle özel günlerde ben hep olan var olmayan var diye düşünürüm. Paylaşım yapmaya çekinirim biraz. Kiminin babası baba olmayı başaramamıştır, kimininki de bu dünyadan göçüp gitmiştir. Bu yüzden özür diliyorum eğer üzdüğüm birileri olursa. Baba olmayı başarabilmiş tüm babaların babalar günü kutlu olsun! 

7 Haziran 2016 Salı

Blogda Haftasonu #2 Uruş, Kapama

Geçtiğimiz cumartesi anneannemin köyü olan Uruş'a gittik 3 araba kapama yemeye. Ankara'dan yaklaşık 1 buçuk saat sürdü yol. Orada anneannemin kız kardeşinin evine misafir olduk. Ben pek et seven biri olmadığım için kapama benim için pek bir şey ifade etmedi ama ailemin diğer üyelerinin gözü döndü kapamayı görünce :) Öncelikle bir kapama fotoğrafı ve tarifi: (annemden aldığım tarife göre) Öncelikle rahat pişecek taze kuzu etleri testinin içine konur. Testi bir bakır tavanın üstüne ters kapatılır. Etrafına su ilave edilir. Tava odun ateşine konulur. Etler o buhar ile pişer ve aynı zamanda kendi suyunu da tavaya verir. Daha sonra o tavadaki suya pirinç konulur ve böylece et sulu pilav yapılır. Bunun usulü de hep birlikte ortadan yemekmiş, tadı öyle çıkarmış. (Fotoğraf alıntıdır. Ben çekmeyi unutmuşum.)

Ben hariç herkes bayıla bayıla yedi kapamayı. Ben ise taze meyveleri. Yemekten sonra annemin vefat etmiş olan anneannesinin evine gittik. Bahçesinden erikleri dutları koparıp koparıp yedik. Yan bahçeden de kiraz verdiler. Daha tam olmamasına rağmen mis gibiydi tadı. 





O temiz havayı solumak, köydeki samimiyeti yaşamak, dalından koparıp meyveleri yemek güzeldi. Hepimiz için güzel bir cumartesi oldu.