Geçtiğimiz cumartesi anneannemin köyü olan Uruş'a gittik 3 araba kapama yemeye. Ankara'dan yaklaşık 1 buçuk saat sürdü yol. Orada anneannemin kız kardeşinin evine misafir olduk. Ben pek et seven biri olmadığım için kapama benim için pek bir şey ifade etmedi ama ailemin diğer üyelerinin gözü döndü kapamayı görünce :) Öncelikle bir kapama fotoğrafı ve tarifi: (annemden aldığım tarife göre) Öncelikle rahat pişecek taze kuzu etleri testinin içine konur. Testi bir bakır tavanın üstüne ters kapatılır. Etrafına su ilave edilir. Tava odun ateşine konulur. Etler o buhar ile pişer ve aynı zamanda kendi suyunu da tavaya verir. Daha sonra o tavadaki suya pirinç konulur ve böylece et sulu pilav yapılır. Bunun usulü de hep birlikte ortadan yemekmiş, tadı öyle çıkarmış.

(Fotoğraf alıntıdır. Ben çekmeyi unutmuşum.)
Ben hariç herkes bayıla bayıla yedi kapamayı. Ben ise taze meyveleri. Yemekten sonra annemin vefat etmiş olan anneannesinin evine gittik. Bahçesinden erikleri dutları koparıp koparıp yedik. Yan bahçeden de kiraz verdiler. Daha tam olmamasına rağmen mis gibiydi tadı.
O temiz havayı solumak, köydeki samimiyeti yaşamak, dalından koparıp meyveleri yemek güzeldi. Hepimiz için güzel bir cumartesi oldu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder