20 Nisan 2017 Perşembe

Yaş 17

Kendini sevmek önemliymiş. Sahi ben kendimi seviyor muyum?
Keşke en ufak şeye saatlerce takılıp kalmasam mesela, bir şeyi yapıp pişman olunca kendimi yiyip bitirmesem, hiç hak etmeyen insanlar için saatlerce gözyaşı dökmesem, hayatın ve kendimin eksik yanlarını, olumsuzlukları, değişimleri daha kolay kabullenebilsem, olmak istediğim insan için bu kadar çabalamak yerine olduğum insanı daha çok sevebilsem, bu kadar fazla kırılmasam-incinmesem, daha iyi anlaşılabilip, anlayabilsem...
Ve bu liste uzayıp gider.
Neyse, yaşım olmuş 17 büyümüşüm, büyüyorum.
Geçen seneki doğum günümü hatırlıyorum ve şimdi bu seneye bakıyorum. Başta ben değişmişim, sonra yanımda olan insanlar, hayallerim, hayata bakış açım, bir çok şey değişmiş, değişiyor.
Benim hayatımdan çıkardıklarım, kendi istekleriyle hayatımdan çıkanlar, sevdiklerim, sevmediklerim, özlediklerim, hayal kırıklığına uğradıklarım ve nicesi...
Hayatıma yeni girenler hoş geldiniz! Derdimi, tasamı, mutluluğumu paylaşan beni mutlu eden insanlar, başta ailem iyi ki varsınız!
Her duyguyu biraz doruklarda yaşayan bir insanım. Eğer o gün kötü bir haber aldıysam ya da kötü başladıysa tüm günümü kötü geçirmeyi başarırım (!) mesela. Eğer birini çok seviyorsam içime sokarcasına sarılmak isterim. Eğer mutluysam yerimde duramam. Eğer mutsuzsam dibine kadar batarım. Eğer yakında özel bir gün varsa heyecanımdan uyuyamam.
Sanıyorum ki bu yüzden özel günlere çok önem veriyorum.
Bugün Güney Amerika hayallerimi bilen birisinden bir Küba rehberi, unicornları sevdiğimi bilen birisinden bir peluş unicorn, çiçekleri sevdiğimi bilen birisinden kurutulmuş çiçekler aldım ve ne kadar şanslı olduğumu düşündüm. Sizlere buradan da tekrar teşekkür ediyorum.
Sevgi çok önemli bir şey. Özellikle bu sene şunu fark ettim ki sevgi yoksunu olan insanlar bunu hayatlarına da yansıtıyor, hareketlerinden, sözlerinden belli oluyor. Ben bu yönden şanslıyım çünkü hiç bir zaman sevgisizlik hissetmedim. Ama bundan sonra ben de kendimi daha çok sevmeye olduğum gibi kabullenmeye gayret göstereceğim.
Çiçek kurutmayı seviyorum çünkü beklemediğim bir anda bir kitabın veya defterin arasından çıkan küçük bir çiçek dahi beni mutlu ediyor.
Beğendiğim sözleri bir deftere yazmayı seviyorum çünkü sonradan tekrar tekrar okumak hoşuma gidiyor.
Kendime ufak hediyeler almayı seviyorum çünkü hediye her zaman başkasından beklenmez ve kendimi mutlu etmek hoşuma gidiyor.
Sevdiklerime ufak hediyeler almayı seviyorum çünkü hediye yalnızca özel günlerde alınmaz ve onları mutlu etmek hoşuma gidiyor.
Bebekleri seviyorum, çocukları seviyorum, güneşi seviyorum, denizi seviyorum, yıldızları seviyorum. Ben bu evreni ve bu insanları seviyorum.
Bence her şey sevilmeyi hak ediyor. Eğer hayatın verdikleri seni yeteri kadar mutlu edemiyorsa sen kendini mutlu et ve daha fazla sev!
Daha sevgi dolu bir dünyada yaşamak dileğiyle...
'Dünyayı sevgi kurtaracak'





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder