1 Eylül 2017 Cuma

2 Günlük Amasra Kaçamağı

Kalkan tatilimin son tatil olduğunu zannederken 10 gün bayram tatili verilince kendimi Amasra'da buldum. Amasra Ankara'ya yakın olduğu için hem gidip balık yiyelim hem  Karadeniz havası alalım hem de denize girelim dedik, lakin hava durumuna bakmayı akıl edemediğimiz için biraz hayal kırıklığı oldu. İlk günün sabahı İnkum'a gittik ama hem hava hem su soğuk ve dalgalıydı. Babam girse de annem ve ben girmedik, zaten babam da denizin oldukça sığ olması artı dalgalı olmasından dolayı keyif alamadan çıktı. Kısaca keyifsiz bir deneyimdi ama İnkum'u da görmüş olduk. Öğleden sonra Amasra merkezdeki Serdar Pansiyon'a yerleştik. Burası oldukça küçük, 3 odalı bir pansiyon. Oda temizdi küçük bir buzdolabı ve televizyonu vardı ama tabii öyle lüks konforlu bir yer değildi. Biz de zaten bir gece kalacağımız ve sadece yatmak için kullanacağımız için ucuz olsun sadece temiz olsun yeter dedik ki gayet memnun kaldık. Zaten Amasra küçük bir yer olduğunda 1-2 gün gezmek için yetiyor. Eğer görmediyseniz Amasra'ya gitmişken Safranbolu'ya da gidebilirsiniz (biz daha önce gittiğimiz için bu sefer gitmedik.) Öğleden sonra lokantaların olduğu bir sokakta karadeniz pidesi yedik. Ben pek beğenmedim ama annem ve babam beğendi, onların damak tadına daha çok güvendiğim için sizlere tavsiye edebilirim :)
Akşam yemeği için ise Mustafa Amca'nın yerine gittik. Burası Amasra'nın en ünlü balıkçısı diyebilirim. Lakin istediğimiz balık kalmadığı için oradan kalkıp Çeşm-i Cihan lokantasına oturduk. Burada bir bilgi vermek gerekirse adını Kraliçe Amastris'ten alan Amasra'ya kuşbakışı bakan Fatih manzaradan çok etkilenmiş ve Lalasına 'Lala Çeşm-i Cihan (dünyanın gözbebeği) burası mı ola?' demiş, bu yüzden Çeşm-i Cihan adında sokak,lokanta vs göreceksiniz. Çeşm-i Cihan lokantasından memnun kaldık ama yinede 2 yıl önce gittiğimizde Mustafa Amca'nın yerinden daha memnun kalmıştık bu yüzden orayı ilk sırada öneririm. Onun dışında Amasra'yı daha önce görmeyenler çarşıyı gezmenin dışında biraz daha araştırma yapıp tarihi yerleri, tavşan adası gibi yerleri görmeliler. Biz 2 sene önce geldiğimizde detaylı gezdiğimiz için bu sefer gitmedik. Akşam ise canlı müzik yapan lokanta veya barlardan birine oturup keyif yapabilirsiniz (tercihen kupa pub) Bu arada soğuğa karşı mutlaka hazırlıklı gidin. Biz tek hırkayla gezerken donduk, Ankara'yla 10 derece fark vardı.
Herkese bol gezmeli günler dilerim...

1 yorum:

  1. Gezmenin her türlüsü güzel. Ankara'ya takım bir deniz her zaman bulunmuyor.

    YanıtlaSil