16 Eylül 2016 Cuma

Nesin Matematik Köyü 2016

Herkese merhaba. Evet yine evimden yazmıyorum. Bu yazın epey yoğun geçeceğini yazmıştım. Neredeyim? Güzel bir yerdeyim. Şirince de muhteşem bir doğayla iç içe olan Nesin köyündeyim. Bunu bloga yazma amacım da diğerleri gibi gitmeyi düşünen insanlara faydalı olmak ve elbette ileride kendime hatırlatmak. Telefondan yazdığım için yazım noktalama hatalarım olacaktır kusuruma bakmayın.
Öncelikle ben buraya sinif arkadasimla geldiğim için biraz rahattim. Yalniz kalir miyim insanlarla kaynasabilir miyim endişesi yoktu. İlk günden başlamak gerekirse köye ilk girdiğimde (daha önce internetten sanal tur yaptığım için) beklediğim gibiydi. Yalnızca bu kadar geniş bir alan olduğunu düşünmüyordum.
Kaydimizi yaptırdığımız yerde çadırları öğrenip eşyaları bırakmak üzere yol aldık. Köy için 2 tercih var. Çadır veya koğuş. Ben çadırın daha özgür ve rahat olacağını düşündüğüm için çadır istedim. Zaten içinde yatak da vardı. Suan  iyi ki çadır seçmişim diyorum ki bunda çadır arkadaşımın çok tatlı bir kız olmasının ve hemen kaynaşmamızın da etkisi var elbette. Birlikte geldiğim arkadaşım Ecemin de çadır arkadaşıyla tanışmasının ardından 4lü olarak akşam yemeği saatine kadar biraz köyü dolaştık. Çok güzel anlaşarak iyi bir dörtlü olduk. Elif Ecem'in çadır arkadaşı kendisi bu yaz babasıyla birlikte yurt dışında bisiklet turuna çıkmış. Bu turu bizlerle paylaştığı güzel bir blogu var takip etmek macerasına ortak olmak isterseniz, yolsonsuzdur.blogspot onun blog adresi. Onu da buradan kocaman öpüyorum, şimdiden çok özledim seni Elif'im.
Her neyse akşam yemeğinin ardından tanışma toplantısına gittik. Biraz kamp kuralları hakkında konuştuk. Görev gruplari oluşturdu. Her grup yemege yardim temizlik vs işleri yapmak zorundaydı. Ama bunlar yalnızca 15 dakikanizi falan alıyor. Onun dışında günde 4 saat öğleden önce 4 saat sonra toplam 8 saat matematik dersi alıyoruz. Ama bu matematik öyle okulda gördüğümüz matematik gibi değil. Sürekli sorgulama düşünme üzerine. Kısaca farkli ama güzel bir eğitim var. Biraz fazla geliyor evet ama katlanilmayacak gibi değil. Bir şeyleri öğrendikce mantığını anladikca mutlu oluyorsunuz. Bütün bunların dışında yemek de hariç 7 saat gibi boş vaktimiz oluyor. Onda da sohbet muhabbet masa tenisi gibi seylerle zaman geçiriyoruz. Köy 1 gün tatil. Perşembe günleri. O günlerde de gezi düzenleniyor. İsteyen katılıyor istemeyen katılmıyor. Örneğin ilk tatil günü milli park gezisi vardı biz gitmek istemedik ve şirinceyi gezdik. Bence şirince gayet güzel bir yer. Gidip bir iki gün kalmalık. Yakınlarda olursanız gidin görün derim. Karadut suyu için, dondurmasını yiyin...
Geldiğimiz ilk gün çok zorlandık. Kimseyle tanışmamış ortam yapamamıştık sıkılıyorduk ve yapacak bir şey bulamıyorduk. Herkes burayi çok güzel anlatıyordu ama 2 hafta gözümüzde büyüdükçe büyümüştü ama sonradan hatta birden yeni insanlarla tanışıp kaynaştık ve burası daha keyifli bir hale gelmeye başladı. İlk tanıştığımız insanlar Kürşad, Doğa, Deniz ve nicesi hepinize teşekkür ederim 2 haftamin daha da guzellesmesine sebep oldunuz. Akşamları genellikle kuleye gider ya oturur sohbet eder yada müzik dinler eşlik ederdik. Bir gün ise kulede uyuyakalmışız. Elif sağ olsun uyandırdı da çadır ablamizdan azar isitmeden çadıra gittik. İkinci perşembe günü de tekne turuna gittik ve mükemmel bir gün geçirdik. Dolu dolu 2 hafta elbet buraya sığdırmak zor bu yüzden başta gün gün yazmayı düşünsem de burada kesmeye karar veriyorum. Bu kararda orada yaşadıklarımın yalnızca bana özel kalmasını istememin de etkisi olabilir tabii :) Bakarsınız seneye NMK 17 serisiyle tekrar burada olurum o zaman daha detaylı yazarım.
Kısaca herkesin yaşaması deneyimlemesi gereken bir yer bence burası. Ayrılırken de çok zor ayrıldım hem arkadaşlarımdan hem ortamdan. 14 yaş ve üstü herkes gelebiliyor diye biliyorum. Yine de araştırmakta fayda var. Şimdilik aklıma gelenler bunlar sorunuz olursa seve seve cevaplarım.
Sağlıcakla kalın efendim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder